ארדן: אם זה היה תלוי רק בבוזי' הוא כבר היה בממשלה • האזינו

אבי יעקב No Comments on ארדן: אם זה היה תלוי רק בבוזי' הוא כבר היה בממשלה • האזינו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לבטחון פנים גלעד ארדן שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית מדברים אקטואליה על הנושאים הבטחוניים שעל סדר היום.

לשאלה אודות ההתארגנות מול הפורעים הערביים אמר ארדן כי צריך לזכור כי יש במדינה מאות אלפי אנשים ערביים. הדרך להתמודד עם זה להעמיק את המידע שאנו אוספים מהרשתות החברתיות שם ניתן ללמוד הרבה. "היו כאלה שפרסמו שהם בדרך לפיגוע ונעצרו, כרגע הם בחקירה".

בהתייחסו לדובר מחלקת המדינה שאמר כי ישראל נוקטת בכוח מופרז אמר ארדן כי "מחלקת המדינה מאז קום מדינת ישראל עוינת אותנו והאמירה אתמול היא עוד ראיה לשטחיות שלהם". הוא הזכיר את הדו פרצופיות של מחלקת המדינה בנוגע לתקיפת בית החולים באפגניסטן.

ארדן קרא ללכידות פנימית בתוך עם ישראל. "שזה יקרה הלחץ הבינלאומי ירד, הרבי מליובאוויטש אמר שהעולם כולו שקר כבר לפני הרבה שנים".

ולמה לא מתייחסים לאבו מאזן כמו לחמאס?
הנטייה לומר שאתה צודק. מצד שני כשר וכנבחר ציבור אני לא יכול להתעלם מהמציאות הקיימת שהוא המנהיג הנבחר והוא האיש שעל מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שהשיתוף פעולה איתן זה אינטרס בטחוני של ישראל. עם זאת צריך לעשות הכל כדי שהוא יפנה את מקומו ואולי תצמח הנהגה אחרת שמסתכלת באומץ על המציאות.

אני תמיד קורא לו עראפת בלי מדים. הוא לא נלחם בתשתיות הטרור ומשבח מתאבדים. בעולם מעריכים אותו יותר כי הוא נראה כמו סבא חביב.

למה את מתכוון שאתה לא מפסיק לדבר על אחדות?
אני חושב שבוז' הרצוג מגלה גישה ממלכתית ומבין את הצורך הבטחוני. לצערי יש אצלו במפלגה גורמי שמאל קיצוניים שבלעדיהם הוא היה מוצא את עצמו משתלב בממשלה. כולם מבינים שהאתגר המרכזי הוא החזרת הבטחון.

מה הפטנט שלך לעצור את ההסתה הפלסטינית שבאה כבר בחינוך
המציאות במזרח ירושלים הזויה. בחלק נכבד מבתי הספר התכנים הם של הרש"פ. מאז שחרור ירושלים ממשלות ישראל לא באמת חיפשה לתת ריבונות במזרח ירושלים. לכן צריך לקבל החלטת אמיתיות ולשנות את זה. צריך לבנות תכנית רב שנתית שתעלה הרבה כסף.

ולמה לא להיפרד מכמה כפרים?
יש כמה מקומות שבהם אנחנו מדברים על ריבונותינו ההיסטורית בבירה. במחנה הפליטים שועפת זה 60 אלף איש שמתחיל 250 מטר מצומת הגבעה הצרפתית. אם נוותר על זה חמאס ישתלט שם ונקבל פצמ"רים בתוך העיר. אין כרגע יכולת לדבר על רעיונות כאלה.

יש פתרונות ארוכי טווח או הכל טקטי וזמני?
בירושלים ב"ה ידענו שנים של שקט ושגשוג. כעת אנו בעת קשה אבל אנחנו נתגבר על זה. אנחנו יודעים איך להתגבר על זה.

מה בנוגע לבטחונם של אזרחי ירושלים?
הנחיתי את המשרד לתת בירושלים רשיונות נשק למורים במערכות חינוך חרדיות ואנחנו עושים הכל לקצר את הבירוקרטיה בזה. להערכתנו בגלל החזות החרדית הם יעד מוגבר לפיגועים ולכן ביקשנו מכפיל כח אזרחי עם נשק.



0 תגובות